Hoppa till innehåll

Det här är en krisbanner i testmiljö

Kundnöjdhet

Ett sätt att mäta kundnöjdhet är att delta i nationella brukarundersökningar. I dessa undersökningar ges vårdtagare/brukare/anhöriga en möjlighet att beskriva sin upplevelse av verksamhetens kvalitet. Det kan handla om personalens bemötande, upplevelse av trygghet, insatsernas kvalitet och samverkan med anhöriga.

Genom brukarundersökningarna får verksamheterna ett underlag för analys av vad som fungerar bra eller mindre bra. Resultaten från brukarundersökningarna blir därmed ett stöd för förbättringsåtgärder och verksamhetsutveckling.

Vellinge kommun deltar årligen i Socialstyrelsens undersökning Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? och i SKRs brukarundersökning inom funktionshinderområdet.

Här kan du läsa mer om resultatet från 2024 års undersökningar

Äldreomsorg:

Hemtjänst Vellinge - 2024.pptx (PowerPoint-presentation, 5,4 MB)

Säbo Vellinge - 2024.pptx (PowerPoint-presentation, 5,5 MB)

Vill du veta mer om Socialstyrelsens undersökning Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2024?

Öppna jämförelser – Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? - Socialstyrelsen

Funktionshinderområdet:

Vellinge - Boendestöd SoL.pdf (PDF-dokument, 146 kB)

Vellinge - Daglig verksamhet LSS.pdf (PDF-dokument, 161 kB)

Vellinge - Gruppbostad LSS.pdf (PDF-dokument, 155 kB)

Senast uppdaterad:
10 april 2025 16:52